Get Together blir til Ophelix Scandinavia

Etter tre år skiller Get Together lag med G-Travel, og skal satse bredere på firmareiser, møter, event og virtuelle konferanser.

0

Administrerende direktør i Get Together, Håkon Wåge-Lorentzen, forteller at de skifter navn og satser videre på egne bein.

– Tre år etter at vi slo oss sammen med G-Travel ser vi at vi ikke er enige om den videre strategiske retningen. Da ble det naturlig å skille lag og satse videre i ulike nisjer, sier han.

Dermed skifter Get Together navn til Ophelix Scandinavia, og vil ha kontorer i Oslo, Bergen, Sørlandet og Stockholm. Ni medarbeidere inkludert den gamle gruppeavdelingen til G Travel følger med Håkon videre.

– Gründeren i meg har våknet til liv igjen, så nå skal vi stå på egne bein og satser på det vi er best på, sier Wåge-Lorentzen.

– Navnet Ophelix er enkelt og greit inspirert av barna mine – Ophelia og Felix, forklarer han.

Wåge-Lorentzen har lang erfaring fra bransjen fra blant annet HRG, JCP og Gyro. I 2009 stiftet han Fotspor Event, og i 2017 kjøpte han DMC Scandinavian Incentives i Stockholm. I 2018 slo de seg sammen med G-Travel deres gruppeavdeling, og ble lansert under navnet Get Together

Solid styreleder på plass
Med seg i ryggen får Wåge-Lorentzen solid støtte fra tidligere styreleder i G-Travel, Hans Holmen, som nå trer inn som styreleder i Ophelix. Holmen har over 20 års erfaring fra reiselivsbransjen og har tidligere vært sjef for HRG Northern Europe i over 10 år.

– Jeg ble først kjent med Håkon da vi jobbet sammen i HRG og har fulgt han siden. Det er ingen tvil om at han har god bransjekompetanse, er flink til å se muligheter i markedet og utvikle tjenestene for å møte kundenes behov, sier Holmen.

Nå går han inn som styreleder i Ophelix med god tro på at Wåge-Lorentzen vil lykkes.

– Selskapet er stort nok til å levere det som trengs, men samtidig små nok til å kunne være fleksible og tilpasse seg markedets behov. Her vil Håkons gründerånd, fagkompetanse og markedsforståelse komme til nytte, sier Holmen.

– Jeg håper jeg kan tilføre min kompetanse og erfaring der det er nødvendig. Tror vi utfyller hverandre godt slik at vi sammen kan sørge for videre suksess av selskapet, tilføyer han.

– Holmen er en bauta i bransjen vår som vi er utrolig heldig å ha med oss som styreleder. Hans erfaring og kunnskap er svært verdifull for oss, og noe vi håper å nyte godt av når vi nå satser på både åpne grenser, fysiske event og konferanser, sier Wåge-Lorentzen.

Nominert til pris i 2021
– Den gradvise åpningen av samfunnet og en effektiv vaksinering av befolkingen gjør timingen perfekt for å fokusere på det vi er aller best på. Vi skal tar skikkelig sats når vi starter med fire Ophelix-kontorer, sier han.

– Pandemien har vært utfordrende for hele bransjen vår, men vi er stolte over å ha klart oss bra, tross alt. Vi har jobbet hardt for å kunne omstille oss raskt og møte kundenes behov på beste mulig måte, sier Wåge-Lorentzen, og nevner at selskapet også er nominert til World Travel Awards 2021.

– Etter å ha jobbet i motbakke i over et år, er jeg utrolig stolt over å bli nominert og av alle ansatte som har stått på mer enn man kan forvente. Det gir oss troen på at det vi gjør er riktig, og ser frem til å satse for fullt på det vi er best på, sier han.

Fullt trøkk på konferanser
For et par uker siden avsluttet Get Together/Ophelix en to-dagers digital europeisk konferanse for Universitetet i Tromsø.

– Når alt stengte ned i mars i fjor ble det kritisk å gjennomføre event virtuelt og sømløst. Vi snudde oss raskt rundt for å kunne tilby virtuelle eventløsninger og møte kundenes behov, og det har betydd mye igjennom det siste året, sier Wåge-Lorentzen.

Før de avsluttet konferansen i Tromsø vant de en hybridkonferanse i samme by for Oslo Universitetssykehus. Seieren var basert på at Ophelix kunne levere den beste tekniske løsningen.

– Det er sommer og sol, pandemien er på hell og grensene åpnes. Vi ser en tydelig tendens på at kundene våre ser mye muligheter. Nå ser vi frem til en ny start og mange spennende oppdrag fremover, sier han.

Nå retter Håkon og Ophelix blikket mot Q4 2021 og kanskje spesielt Q1 i 2022, i et marked som nok kommer til å se annerledes ut også etter pandemien.

– Vi ser at hybrid-løsninger der det digitale inngår som en del av vår portefølje blir viktig fremover. Dette tror jeg blir varig, også etter at etterdønningene fra pandemien har lagt seg. Det vil være mennesker i sal, og mennesker i en eller annen streamet variant, avslutter Håkon Wåge-Lorentzen.

Share.

About Author

Comments are closed.