Gaarder-Larsen til Tribun

Håkon Gaarder-Larsen er årets tredje nysignering for rådgivningselskapet Tribun. – Det er få i norsk hotellbransje som kan matche Håkons imponerende CV, sier partner og medgrunnlegger av Tribun, Gisle Tangenes

0

Med 30 års bransjeerfaring, 11 forskjellige direktørstillinger på fire kontinenter og Hilton-prisen for beste hotelldirektør utenfor USA, er det utvilsomt en hotellkapasitet som Tribun nå har hentet.

– Tribun er et komplett hotellrådgivningsselskap med stor kompetanse og bred kundegruppe. Selskapet har på kort tid bygget et solid renommé, og jeg ser frem til å bidra til Tribuns videre vekst, sier Gaarder-Larsen.

Han har blant annet erfaring fra hotellkonsernene Hilton, Scandic og Flying Elephant og sluttet seg til Tribun i midten av april.

Stor pågang
Tribun får med Gaarder-Larsen på laget en dedikert ressurs på drift, endringsledelse og kommersiell vekst.

– Jeg har kjent Håkon i mange år og han er en kunnskapsrik, analytisk og dynamisk leder med bred internasjonal erfaring og stor gjennomføringsevne. Han bidrar positivt til Tribun fra første dag og kompletterer leveransene våre, sier Gisle Tangenes.

Selv om hotellbransjen generelt går gjennom ekstremt krevende tider, så mener Tangenes at det fortsatt er god etterspørsel etter Tribuns tjenester.

– Hotellselskap tilpasser nye prosjekter etter markedssituasjonen, og de som ikke er igangsatt legges oftere på is. Men generelt vil jeg si at utviklingen i hotellbransjen fortsatt er god. I dårligere tider er det kanskje enda lettere å hente eksterne konsulenter med spisskompetanse i stedet for å ansette egne ressurser, sier han.

Kommer kundene til gode
Tidligere i år hentet selskapet Martin Land og Erlend Ellingsen for å tilby tjenester innen konseptutvikling, F&B- samt pr og kommunikasjon.

– Tribun har gått fra å være et smalt rådgivningselskap til å bli en totalleverandør av konsulenttjenester mot bransjen. Dette kommer kundene våre til gode, sier Tangenes.

Han sier videre at selskapet ikke er fremmed for å ansette flere:

– Vi vokser ikke for veksten i seg selv, men har tillagt nye virksomhetsområder når personer vi ønsker å knytte til oss har blitt tilgjengelige.  Dette var tilfellet med Håkon og vi ser at i dagens turbulente hotellmarked kan det også skje med flere personer. Vi merker fortsatt stor etterspørsel etter våre tjenester, og dersom denne øker så har vi behov for dyktige kollegaer i fremtiden.

Share.

About Author

Comments are closed.

Translate »