Ving rundet 50 prosent på nettet

I 2006 solgte charterselskapet Ving 101 892 reiser via internett. Omsetningen via nettet ble 521 millioner kroner. Det gir en internettandel på 51,8 prosent.

0

– Nye nettsider med mer brukervennlig bookingssystem er nok den viktigste forklaringen til den store økning i nettsalget i 2006, mener administrerende direktør Gunnar Grosvold i selskapet MyTravel hvor Ving inngår.
Grosvold legger til at Vings nettsalg er åttedoblet i løpet av de siste fem årene. I 2001 ble det solgt 12 825 Ving-reiser via nettet, en nettandel på 5 prosent. Han sier kundene legger vekt på at det er lettvint å kjøpe reiser via nettet og at det er praktisk med døgnåpen nettbutikk.
– Norge skiller seg ut i Norden og Europa med høyere andel nettsalg av feriereiser enn i noe annet marked. Mens færre enn en av ti i 2006 kjøpte pakkereiser på nettet i Europas største feriemarked Tyskland, og en av fem i England, skiller Norge seg ut med 35 prosent av pakkereisene solgt via nettet. Ving er første turoperatør i Norge som passer 50 prosent, framholder Grosvold

Share.

About Author

Comments are closed.