Ifølge statistikk la utlendingene igjen 80 milliarder kroner i Norge i fjor.
Nå ønsker reiselivsbransjen mer ved å definere tre satsningsområder.
Det er kortferier, Temareiser og såkalt forretningsturisme. Lavprisflyselskapene skal bidra til at flere kommer til landet utenom selve hovedferien på kortere turer. Temakonseptet skal fokusere på opplevelsesorientert turisme med basis i natur og kultur.
Forretningsturismen er rettet inn mot kurs og konferansesegmentet som Innovasjon Norge ønsker å få en større del av, skriver Innovasjon Norge.
Trending
- EU fordeler over €600 millioner til grønn transport infrastruktur
- Google tar neste steg mot agentisk reisebooking
- Vil AI gi OTAer enda større kontroll over reiselivet?
- Explora Journeys lanserer kampanjen «The Effort of the Effortless» med global merkevareambassadør Jannik Sinner
- Nytt samarbeid gir elektrisk løft på Geirangerfjorden
- Emirates med nye halvårsrekorder
- Hertz forlenger samarbeidet med Norges Golfforbund
- Reisebrevet: Sveits-turismens sjarmerende hemmelighet