– Det er alltid hyggelig å være til stede på Reiselivsmessen. Der treffer vi kundene våre, og får direkte tilbakemeldinger på deres reiseopplevelser enten de er gode eller mindre gode. Det hjelper oss til å bli enda bedre, sier informasjonssjef Lena Petersson i Star Tour. Siden stadig flere barnefamilier reiser med Star Tour, er det viktig for turoperatøren å profilere seg mot nettopp denne gruppen på messen. – Mange velger å reise med Star Tour på grunn av Bamseklubben.
Nå ønsker hun å gi publikum på Reiseliv 09 litt av den samme, gode opplevelsen som barna får med Star Tour i ferien. – Vi kan gjerne kalle det en smak av ferie. Opplegget blir mye av det samme som på våre Blue Village og Blue Star. Bamse kommer, barna blir passet på og har det gøy. Samtidig får foreldrene litt fri – og kan i dette tilfellet nyte resten av Reiselivsmessen i ro og fred. I hvert fall i en times tid, smiler Petersson. – Dette blir bra for alle, tror prosjektleder for Reiseliv 09, Torill Engelberg, og hilser Star Tour velkommen tilbake til Reiseliv. Hun påpeker at tiden man nå befinner seg i gjør det enda viktigere å være synlig i markedet og møte kundene direkte. Det er Petersson enig i. – Vi treffer mellom 15.000 og 25.000 av våre kunder på internett hver dag. I 2009 tror vi likevel det blir viktigere enn noensinne å treffe kundene ansikt til ansikt. Være synlige. Da er det viktig å være med på Norges eneste reiselivsmesse.