Hittil har selskapets eksperter håndplukket 16 hotell, fra det historiske Vinterpalasset i Luxor til unike Indigo Pearl i Thailand. Målet er å kunne tilby 30 hotell i løpet av et år.
– Vi har bedt våre reiseeksperter lete med lys og lykte etter hoteller med atmosfære og noe spesielt å fortelle. Gjerne på steder og i miljøer som ikke forbindes med tradisjonelle pakkereiser. Det kan være en herregård med et kunstgalleri i stallen, en vingård hvor middagen serveres i den gamle olivenpressen eller Vinterpalasset i Luxor hvor Agatha Christie skrev ÂDøden på NilenÂ. Her kjenner du at historien og atmosfæren sitter i veggene, og hotellet blir i seg selv en ferieopplevelse, sier kommunikasjonsdirektør Lena Petersson i Star Tour i en pressemelding.
Petersson har stor tro på konseptet.
– En fersk nettundersøkelse vi har gjennomført viser at nærmere seks av ti ville vurdert et reisemål utelukkende fordi hotellet var spesielt og særegent. Flere enn ni av ti sier kvaliteten på hotellet er avgjørende for om ferien blir vellykket eller ikke, sier Petersson.