Allerede fra dag en har sidene mer enn 6600 nordiske tips og råd fra kjendiser, guider, flyverter og bransjefolk. Totalt har Star Tour investert fem millioner i det nye nettstedet som er åpent for alle.
– Vi lanserer nå reisens svar på Wikipedia og Tripadvisor i Norden. Allerede nå har vi over 3600 unike norske tips. Fra og med i dag kan alle søke og legge igjen tips på ferietipset.no, forteller informasjonssjef i Star Tour, Lena Petersson.
– Ikke noe har større verdi i dag enn de reisendes egne tips og bilder. Vi er alle ute etter de virkelig gode tipsene, men også den nakne sannhet om hotellet eller reisemålet vi skal til. Nå legger vi bokstavelig talt hodet på blokken, og åpner alle kanaler ut til våre over fire og en halv million kunder, sier en engasjert Petersson.
Informasjonssjefen mener at innholdet i fremtidens reisekatalog på nettet vil være brukerdrevet, og at åpen kommunikasjon er hundre prosent nødvendig for i det hele tatt å overleve i fremtiden som reisearrangør
.
Hun får støtte av trendekspert og daglig leder i Bengal, Marius Jensen.
– En av trendene i 2009 er at Âdu er hva du delerÂ, forteller Jensen.
– Dette betyr at vi som personer stadig mer bygger vår identitet gjennom nettbruk, og nå ser vi at dette er i ferd med å nå næringslivet. I følge Jensen betyr dette at det du deler med dine kunder og brukere viser hvilken bedrift du er.