Smyril-ledelsen sier en rekke beslutninger og endringer i selskapet for ett år siden la grunnlaget for den positive utviklingen i fjor, og at rederiet kan notere vekst på alle inntektsområder.
Billettprisene er blitt redusert, og antall reisende har økt med hele 40 prosent. Dermed har salgsinntektene økt med 23 prosent. Fraktinntektene har gått opp med 17 prosent. Likevel har rederiet klart å holde alle personalutgifter på samme nivå.
– Første del av Smyril Lines snuoperasjon er overstått og har vært en suksess. Vi har hatt fremgang på alle viktige områder. Driften er stabil og effektiv, og utsiktene for inneværende år er gode, sier selskapets direktør, Thomas Magnussen.
Han understreker likevel at man må lykkes med nye utfordringer som venter for å kunne fortsette den sunne veksten.
Trending
- Nytt samarbeid gir elektrisk løft på Geirangerfjorden
- Emirates med nye halvårsrekorder
- Hertz forlenger samarbeidet med Norges Golfforbund
- Reisebrevet: Sveits-turismens sjarmerende hemmelighet
- Den usynlige motoren i norsk reiseliv
- Saudi-Arabia lanserer «Visa by Profile» for visakortinnehavere
- Go Nordic Cruiseline med ny leder for Guest Experience og operasjoner
- Avstemningen til Grand Travel Awards 2026 er nå avsluttet – over 722 stemmer mottatt