– Vår visjon er å bli en betydelig aktør innen skandinavisk reiseliv. Med et distribusjonsapparat på over 2400 utsalgssteder i Skandinavia, som daglig har 1,3 millioner kunder, bør alt ligge til rette for at vi skal lykkes med Go, sier administrerende direktør Magnus Reitan i Reitan Servicehandel.
Han ser størst potensial i å selge opplevelsespakker som kunden selv skreddersyr.
Det har lenge vært kjent at Reitan-gruppen syslet med planer om å tilby reiser i sine Narvesen-kiosker, Rema 1000-butikker og utsalgene til 7-eleven.
– Vårt teknologiselskap Travel utviklet tidlig en unik programvare som kan håndtere denne type produkter. Men vi har manglet det konseptet som samarbeidet med SAS nå vil gi oss, sier Reitan som er overbevist om at Go vil føre kiosk- og dagligvarehandlende over i reisemodus.
Rask distribusjon
Nyansatt administrerende direktør Morten Torp gleder seg stort til å ta fatt på å bygge opp Go.
– Med vår teknologiløsning kan vi få ut ulike kampanjer og tilbud til et betydelig distribusjonsnett, så å si med en gang de er klare. Reiseprodukter er ferskvare, men rask distribusjon er noe den etablerte reisebransjen sliter med å få til, mener Torp som skal bruke høsten til å håndplukke ansatte.
Med mottoene “det enkle er ofte det beste”, og “alt på ett sted” skal produktene deles inn i ulike merkekategorier med Go som fellesnevner.
I løpet av 2007 skal utsalgsstedene utstyres med flatskjermer og selvbetjeningsautomater. I tillegg vil en stor del av distribusjonen skje via internett og mobiltelefoni.
– Hva med de butikkansattes kompetanse?
– Ansatte skal ha en minimumskompetanse, men vi skal også etablere en egen helpdesk for å bistå kundene og medarbeiderne, svarer Børre Berglund som blir nestkommanderende i Go.
Reitan-gruppen og SAS kommer til å ha lik eierandel i selskapet, men ifølge Torp skal også ledelsen ha eierinteresser i Go.