Det er fra før kjent at Flyme-aksjonærene ønsker å få til en nordisk storfusjon sammen med Norwegian, Sterling og FlyNordic. Mens Norwegian er lunkne, har Sterling og til dels FlyNordic, gjennom eierselskapet Finnair, vist interesse.
Kursfall i andre flyaksjer har fått aksjonærene i Flyme og Sterling til å sette ned prisen for å komme i mål med fusjonen, skriver Finansavisen.
– Det er diskusjoner om pris, ja. Men det er jo bare snakk om bytteforhold. I tillegg skal det gjøres en emisjon på én milliard kroner for å finansiere oppkjøpet av Sterling, sier Ager-Hanssen til avisen.
Investoren sier videre at forhandlingene har kommet langt, og at prosessen ser lovende ut.
Trending
- Airbnb tester ny avbestillingsløsning – Sverige blant de første markedene
- Rekordhøy reiselyst gir Norge større muligheter i Europa
- LOT åpner ny direkterute mellom Tromsø og Warszawa
- TSA investerer milliarder i ny sikkerhetsteknologi – kan endre tre av flypassasjerenes mest kjente rutiner
- Norse utvider Thailand-satsingen fra Norge, Sverige og Storbritannia
- Kim Heiberg slutter i Go Nordic Cruiseline
- Bolt lar ansatte betale tjenestereiser med firmakort
- KLMs nye Airbus A350 får en uvanlig start – business class holdes stengt