Hotellkjeden Scandic har innledet et eksklusivt samarbeid med det verdensledende reiseguideselskapet Time Out, som er mest kjent for storbymagasinet med samme navn og for sine guidebøker, for eksempel «1,000 things to do in London». Nå innleder Time Out for første gang et samarbeid med en hotellkjede, hvor tipsene i guideboken kommer til å handle om hva som er verdt å se og gjøre rundt Scandics nærmere 150 hoteller i Norden og Nord-Europa.
 Jeg har brukt tusenvis av timer på Time Out-guider rundt i verden, og jeg gleder meg til å fortelle gjestene våre om hva de kan gjøre rundt hotellene våre i Scandic-landene. Time Out kommer til å finne ting som man ikke forventer seg og avsløre disse lokale hemmelighetene på sin måte, noe som også bidrar til å gjøre lesingen til en del av opplevelsen, sier Henrik Johnsson, ansvarlig for prosjektet og partnersamarbeid hos Scandic.
 Spenningen og utfordringen i å jobbe med Scandic er at de finnes i både store og små byer og er representert i ti land. Vårt oppdrag er å hjelpe Scandic med å gi deres gjester en merverdi og noe å fortelle om når de kommer hjem, sier Mark Philips, Commercial Director hos Time Out Guides.
Time Out er i ferd med å utforske gatene rundt Scandic i ti land. Det første opplaget av «1,000 things to do when staying at Scandic» kommer ut på svensk, norsk, dansk, finsk og engelsk i mars neste år.