Topplasseringen kommer for eksempel i konkurranse med Hotel Swastika i India. Konkurransen i avisens nettutgave er utvilsomt et utslag av agurktiden, noe hotellet i Nord-Trøndelag kanskje må trøste seg med.
Hotell-direktør Arild Vollan tar imidlertid ikke ”utmerkelsen” særlig tungt.
– Vi skjønner jo at engelskspråklige gjester synes navnet er morsomt. Vi ser jo humoren i det selv også, og synes i grunnen det bare er artig, sier han i en kommentar til nettstedet Side2.
Vollan kan ikke huske å ha fått noen negative tilbakemeldinger på navnet, annet enn at mange gjester synes det er festlig å ha ”spent a night in hell”.
Navnet har også gitt hotellet en hyggelig, om enn liten, ekstrainntekt.
– Vi selger veldig mange postkort fra Hell. I tillegg til overnattingsgjestene er det mange som svinger av fra E6 for å komme innom her for å kjøpe postkort og ta bilde av skiltet vårt, sier Vollan til Side2.
I Daily Mails navnekonkurranse vinner Scandic Hell i en tøff konkurranse. I tillegg til hakekorshotellet og hotellet i helvete har avisen merket seg Elephant Butte (New Mexico), Hotel Ass (Køln), Hotel Moron (Buenos Aires) og Big Dick’s Halfway Inn (Missouri).
Anu’s Lodge i India havnet også på listen.