Veksten fortsatte på de norske og svenske markedene, der den regulære trafikken økte med 3%. Også SAS-trafikken til USA fortsatte å øke. Totalt økte SAS den regulære kapasiteten i februar med 3,1%. Kabinfaktoren sank med 2 prosentenheter til 64,8%.
– Dessverre kan vi konstatere at våre prognoser for februar har stemt, og vi redegjør for svake trafikktall. Når marginene presses blir det enda viktigere at vi styrker tilbudet til våre kjernekunder. Derfor har vi nå blant annet gjennomført den største forbedringen av vårt Eurobonusprogram siden introduksjonen for mer enn 20 år siden. I den sammenheng er det gledelig at våre tiltak for å bedre punktligheten etter fjorårets systemoppdateringer har gitt resultater, og vi er nå tilbake der vi skal være med punktlighet i verdensklasse, sier Rickard Gustafsson, administrerende direktør og konsernsjef.
Yielden var i januar 5,2% lavere enn foregående år (rapporteres med en måneds forsinkelse) og PASK* var 7,3% lavere, svakt som forventet. For februar 2014 forventes også forandringen av yield og PASK å bli negativ.
* Fra november 2013 rapporterer SAS PASK i stedet for RASK. PASK defineres som passasjerinntekter dividert med regulær ASK.