Omsetning ble omtrent som for samme periode i fjor, 16365 MSEK i år mot 16.307 MSEK i fjor.
– Vi opplever nå er tredimensjonal krise. Finanskriser har kommet på toppen av krisen i industrien og forsterker en negativ økonomisk trend. I tillegg til dette har vi våre egne SAS-problemer og utfordringer som vi nå adresserer, sier konsernsjef Mats Jansson i følge DN.no. Han fortsetter: – Dette er, naturligvis, ikke tilfredsstillende, men likevel er det positivt på driftsnivå. Med den pågående finanskrisen i bakgrunnen, svekket økonomiske utvikling og overkapasitet i markedet for flyreiser, har vi valgt å avskrive goodwill i forbindelse med Spanair med 1.959 millioner svenske kroner.
Samtidig rapporterer DN at Virgin-gründeren sir Richard Branson mener SAS kan bli viktig når planene legges for hans fremtidige flyvirksomhet. Årsaken er eierandelen SAS har i British Midland Airways (BMI), et selskap Virgin i årevis har signalisert en stor interesse for. Lufthansa er i dag den andre eieren sammen med SAS.
– Virgin Atlantic har verdens beste langdistanseflyselskap. Vi har alltid sagt at vi passer bra med BMI, sier Branson til DN. BMIs rutenett i Storbritannia og Europa antas å passe bra sammen med Virgin Atlantics ruter mellom London og USA. Nylig ble det imidlertid kjent at BMIs styreformann Michael Bishop, som gjennom de siste 30 årene har bygget opp flyselskapet, selger 50 prosent av aksjene til Lufthansa. Bishop ønsker å sikre en sterk partner i en usikker tid preget av høye drivstoffpriser og nedadgående passasjertall, skriver DN.no