Flyselskapet har solgt billigbilletter for over 110 millioner SEK, og utvider nå salgsperioden med en uke.
SAS dro i gang sitt største salg av rimelige reiseopplevelser noen sinne for en uke siden, og flypassasjerene har ikke latt vente på seg. I løpet av salgets første uke har flyselskapet solgt billetter til billigste pris for over 110 millioner svenske kroner på sine skandinaviske nettsider. Salg gjennom reisebyråer og andre nettsider kommer i tillegg.
– Salget har gått over all forventning, og det er tydelig at rentenedgangene og vårfølelsen har gjort noe med nordmenns reiselyst. I dag sendes selvangivelsene ut, og vi regner med at mange får igjen penger de vil bruke på reiseopplevelser. Derfor forlenger salget vårt med en uke, sier kommunikasjonsdirektør Thomas Midteide, og fortsetter:
– Klassikerne som Paris, London og Amsterdam selger som varmt hvetebrød, og i disse storbyene skal tusenvis av nordmenn nyte våren. Varme og koselige Nice i Frankrike er også en vinner i salget, og overraskelsen er kanskje at Reykjavik også har solgt svært godt.
Det er også solgt titusenvis av rimelige billetter innenriks. Det som har vært mest populært i Norge har vært reiser langs vestlandskysten, og helt opp til Trondheim. Også billetter til de store byene i Norge har vært populære.