Ryanairkritikk etter ekstraavgift

Ryanair får kritikk fra både kunder og Forbrukerombudet etter at de har belastet passasjerenes kredittkort med en ekstra avgift uten samtykke.

0

Ekstra avgiften på fem pund per billett kommer av at britiske myndigheter i desember vedtok å doble passasjeravgiften på flighter fra britiske flyplasser fra og med 1. februar i år. Selskapet har send ut e-poster til kunder og beklager at de må være pengeinnkrevere for myndighetene, og oppfordrer passasjerene om å sende en e-post til finansminister Gordon Brown og protestere på vedtaket. Ryanairs sjef i Norden Wilhelm Hamilton hevder de har sitt på det tørre og sier det er kredittkortselskapet de samarbeider med, Barclay card, som har rådet dem til å gjøre det på denne måten. – Vi har gitt kundene 7 til 14 dagers varsel om at transaksjonen vil skje og vi har sendt ut ny beskjed etter at transaksjonen er gjort, sier han, i følge Sandefjords Blad

Share.

About Author

Comments are closed.