40 prosent av de forretningsreisende foretrekker å bo på kjedens hoteller og 97 prosent kjenner merkevaren i følge en fersk og uavhengig undersøkelse.
Det uavhengige britiske analysefirmaet BDRC har siden 2001analysert hotellbransjen og hvert år siden starten har Radisson (inkludert Radisson og Radisson SAS, nå Radisson Blu) blitt kåret til den beste kjeden i Norden, og hvert av disse årene har Radissons forsprang i forhold til konkurrentene økt.
Den årlige undersøkelsen til BDRC måler blant annet gjenkjennelighet, hva de forretningsreisende foretrekker, hvor de faktisk velger å bo, deres lojalitet og hvilke hotellkjede de vil anbefale til andre.Undersøkelsen dekker alle aspekter av de forretningsreisendes behov og inkluderer over 60hotellkjeder. Totalt er 1000 forretningsreisende i Norge, Sverige, Finland og Danmark intervjuet.
– Det er naturligvis en stor tilfredsstillelse for oss at de forretningsreisende foretrekker våre hoteller. Men enda viktigere er det at tilfredsheten har økt hvert år de siste seks årene. Det vitner om at vi makter å forutse gjestenes behov og å oppfylle dem, sier Christian Gartmann, direktør for Rezidors i en pressemelding.