– Dette ser nesten bekymringsfullt bra ut. De tre magiske ordene er økonomi, økologi og ideologi, sier Petter Stordalen.
Til tross for at driftsresultatet er tredoblet har resultatet før skatt kun gjennomgått i underkant av en dobling.
Dette forklarer hotellsjefen med at hotellprisene er for lave, og at dekningsgraden på 60 prosent er for langt nede for å kunne drive lønnsomt. Det siste året har kjeden ekspandert kraftig, og overtatt 2000 rom i tillegg til at de har 3500 rom under bygging. Men en offensiv Stordalen satser på å bedre resultatet fremover:
– Jeg tror at markedet vil holde seg ut inneværende år, men at vi nok vil se et mer forsiktig marked i 2008. Uansett skal vi forbedre resultatene våre. Jeg vet at andre halvår kommer til å bli bedre enn første halvår, sier hotellsjefen.
Trending
- Nytt samarbeid gir elektrisk løft på Geirangerfjorden
- Emirates med nye halvårsrekorder
- Hertz forlenger samarbeidet med Norges Golfforbund
- Reisebrevet: Sveits-turismens sjarmerende hemmelighet
- Den usynlige motoren i norsk reiseliv
- Saudi-Arabia lanserer «Visa by Profile» for visakortinnehavere
- Go Nordic Cruiseline med ny leder for Guest Experience og operasjoner
- Avstemningen til Grand Travel Awards 2026 er nå avsluttet – over 722 stemmer mottatt