Det er Ulrika Kjellström Attar som er utnevnt til Scandics første Manager Brand Experience. Hun har tidligere jobbet med markedskommunikasjon og design for blant annet Bang & Olufsen, og som prosjektleder for Design House Stockholm. I Scandic vil Ulrika jobbe med prosjekter innen hotellopplevelse, som for eksempel nye uniformer til de ansatte og romunderholdning. En viktig del av jobben vil også være å skape inspirerende historier vedrørende Scandics design og opplevelse.
Scandic har allerede satt i verk flere nye tiltak for å styrke sin merkevare.
– Vi har lansert en egen Scandic-sang, inngått samarbeid med Jamie Oliver og publisert vår egen bok i samarbeid med reiseguiden Time Out, forteller Thomas Engelhart, Senior VP Commercial Operations i en pressemelding.
I løpet av de neste årene planlegger Scandic å åpne flere nye hoteller på sentrale adresser i byer som Oslo, Hamburg og Berlin.
– Vi jobber altså med å modernisere merkevaren og utvide til flere markeder samtidig, noe som er veldig spennende og utfordrende, sier Scandics nye Manager Brand Experience, Ulrika Kjellström Attar.