Med 46 unike hoteller i Sverige, Norge og Danmark tar First Hotels opp kampen med de store hotellkjedene med å appellere mer til design og estetikk, i tillegg til gode sommertilbud, skriver Kreativt Forum.
 I tillegg til sentral plassering og konkurransedyktige priser, er vårt viktigste fortrinn at våre hoteller er unikt utformede. I motsetning til alle de store kjedene vi konkurrerer mot, har et First Hotell individuell design og identitet. Derfor er vi ikke en hotellkjede, men en kolleksjon av unike hoteller. First Hotels har det de kaller 46 unike hoteller i Sverige, Norge og Danmark, med flaggskip som Grims Grenka i Oslo, Grand Hotell i Odense og St Petri i København, i porteføljen, sier markedsdirektør Thomas Alnes Aakvik til nettstedet.
Og fortsetter: Â Hos oss skal du vite hvilket hotell du er på, enten du er på rommet eller i resepsjonen. Vi tror livet er for kort til å gjøre alle hotellovernattinger til en masseprodusert opplevelse.
I følge Kreativt forum er profilkampanjen den første i rekken som har som mål å bygge kjennskap og assosiasjoner rundt design og individualitet.
 Samtidig kjører vi en taktisk sommerkampanje på web i hele Skandinavia, og vi har en trafikkøkning på ca 50 prosent på brandsite, og en bookingvekst på 400 prosent så langt i år, sammenliknet med fjorårets kampanje. Etter hvert som folk blir mer kresne på pengebruken, tror vi de vil velge hotellopplevelser som er mer individuelle når prisen allikevel er ganske lik, sier Aakvik til Kreativt Forum.