Totalt fløy 861.530 passasjerer med Norwegian, og økningen skyldes først og fremst utvidelse av rutetilbudet i allerede etablerte markeder og de nye rutene som er blitt opprettet siden mai i fjor.
I motsetning til SAS har ikke Norwegian tidligere offentliggjort tallene for punktlighet og kansellerte avganger, men i statistikken for april er disse tallene for første gang med.
– Vi har jo ikke publisert disse tallene før, men vi mener nok at de er bedre enn før, sier kommunikasjonsdirektør i Norwegian, Anne-Sissel Skånvik til E24.
– De har for eksempel hatt en ti prosent dårligere punktlighetsrate enn SAS. De må passe seg litt i forhold til konkurransen med SAS, hvor de nå har tapt terreng, sa prosjektleder for barometeret, Pål R. Silseth ved BI, til E24 tidligere i uken. Skånvik avviser imidlertid at det er årsaken til offentliggjøring av tallene. Hun mener i følge nettstedet at trafikktallene viser at kundene tross alt ikke er så misfornøyde med Norwegian.