I 2008 var 1051 journalister på pressereise i Norge, hvilket ga over 7000 artikler. Det er en økning på 37 prosent sammenliknet med 2007.
Det internasjonalt pressearbeid går som en rød tråd gjennom alle markedsføringsaktiviteter Innovasjon Norge gjennomfører i våre satsningmarkeder. En god artikkel eller et positivt TV program gir oss fantastisk eksponering, til en brøkdel av kostnadene ved annonsering i tilsvarende media.
I 2008 var 1051 journalister på pressereise til Norge noe som førte til godt over 7000 artikler. Dette representerer en økning på 37 % fra året før. Den totale presseverdien for året var på 386 millioner kroner, en økning på hele 17 % fra 2007. Dette tallet inkluderer ikke pressedekning vi får gjennom TV og radio.
I 2008 spilte BBC og den kjente britiske skuespillerinnen Joanna Lumley inn i TV-dokumentaren ÂJoanna Lumley-In the land of the Northern LightsÂ. Bare TV-dokumentaren ÂJoanna Lumley-In the land of the Northern LightsÂ, som er blitt sendt flere ganger har hittil blitt sett av 12 millioner mennesker, og har bidratt til en sterk økning i forespørsler om ferier i Norge. BCC vil dessuten selge dette programmet til TV-stasjoner i mange andre land, noe som vil gi Norge fantastisk eksponering.