3,3 millioner passasjerer reiste inn og ut av norske flyplasser i mai. Den største økningen stod utenlandsforbindelsen for. Her økte trafikken med 17 prosent, heter det i en pressemelding fra Avinor.
– Økt tilbud i form av flere direkteruter til stadig nye reisemål til lave priser, samt økt frekvens og enveisprising er noen av årsakene til veksten, sier adm. direktør i Avinor, Sverre Quale i meldingen.
Trending
- Spenn bygger et nordisk poengøkosystem – ser nye muligheter etter Norwegians NLTG-oppkjøp
- Airbnb tester ny avbestillingsløsning – Sverige blant de første markedene
- Rekordhøy reiselyst gir Norge større muligheter i Europa
- LOT åpner ny direkterute mellom Tromsø og Warszawa
- TSA investerer milliarder i ny sikkerhetsteknologi – kan endre tre av flypassasjerenes mest kjente rutiner
- Norse utvider Thailand-satsingen fra Norge, Sverige og Storbritannia
- Kim Heiberg slutter i Go Nordic Cruiseline
- Bolt lar ansatte betale tjenestereiser med firmakort