Selskapet som har flere av de beste hotellene verden over, kom i forbindelse med sitt 80-års jubileum ut med tilbudet om å betale fem prosent av ordinær pris på deres hotellrom. 19,28 dollar per rom, var deres fantastiske tilbud. Og reaksjonene lot ikke vente på seg; i løpet av kort tid forsøkte hele 150 000 kunder å karre til seg tilbudet, i følge børsen.dk.
Men nå er det globale markedsføringsstuntet endt i kaos, og flere av de som har bestilt rom risikerer å bli skuffet.
– Vi har i dag opplevd en katastrofal teknisk feil, som er ukarateristisk for vår høyt respekterte brand. Vi skulle vært bedre forbredt enn vi var. Vi har skuffet mange mennesker og det unnskylder jeg for, sier Ted Teng, administrerende direktør for LHW.
Problemet bestod i at serverne ikke tålte det massive trykket fra kundene, og bukket under. LHW garanterer likevel at enhver som nå har fått registrert seg vil bli kontaktet per e-post med en unnskyldning og en forklaring, og enda mer viktig, en ny mulighet til å reservere rom for det gode 80-års tilbudet.