Dette er et helt nytt nettsted, og vi håper å åpne portalen i løpet av sommeren, sier Hans Petter Aalmo forventningsfullt.
Han er sjefen for portalen, og forteller at utviklingen har tatt lang tid: Â Vi begynte med designet til siden for halvannet år siden, og har i løpet av det siste året jobbet med å fylle portalen med innhold. Versjonen som ble sluppet ut i midten av juni er en såkalt betautgave.
De fleste av destinasjonene som forventes å være med er alt på plass, og poenget med å lansere denne versjonen er at de som ennå ikke har meldt sin interesse, skal gjøre det. Samt at brukerne kan si sin mening om produktet så langt. Men gratis eksponering på siden får destinasjonene ikke:
 De billigste løsningene koster 500 kroner i året, mens de store destinasjonene med mye informasjon og forskjellige sider koster 50 000. Vi som mottar mye statlig støtte, har også et programfestet mål om at vi skal ha 25 prosent næringsinntekt på driften. Dette er med andre ord ingen beinhard forretningsidé, men en stor mulighet for norske destinasjoner å gjøre seg sett i verden på, sier Aalmo. Det er fortsatt ikke sikkert når den endelige versjonen blir lansert, men Aalmo har store planer om en portal med enda flere muligheter enn dagens versjon gir.
 Blant annet vil også vi satse på mer brukergenerert innhold i tillegg til gode kartløsninger. Det er jo mange spennende webløsninger om dagen, og vi vil følge godt med i tiden som kommer, avslutter han. De som ønsker å prøve portalen kan gå inn på: http://beta.visitnorway.com.