Nytt for 2010 er utvidelsen av vinterproduktet kjent som ÂHunting the light til også å omfatte sørgående rute fra Kirkenes til Bergen. Hurtigruten har i løpet av tre år doblet antall gjestedøgn på vinteren, og satser videre.
– Vi har ikke tenkt å la det finske reiselivet vinne kampen om vintergjestene uten skikkelig motstand. Et meget spennende og innholdsrikt 2010-program gir gode grunner til å ha forventninger til vekst i kommende sesonger, sier Per Eide-Olsen, Direktør Salg Norden i en pressemelding.
Hurtigruten har i løpet av 2009 gjort flere justeringer som skal gjøre reiselivsproduktet mer fleksibelt og mer attraktivt, ikke bare for det tradisjonelle markedet, men også et yngre segment. Fleksibel online booking, økt satsing på aktive opplevelser og en utvidet vintersatsing gjør Hurtigruten til et reiselivstilbud Âuten aldersgrenserÂ.
– Vi får stadig yngre publikum ute i det europeiske markedet, og venter nå på at nordmenn skal oppdage det samme  at Hurtigruten gir unike reiseopplevelser hele året – uavhengig av alder, avslutter Eide-Olsen.