Like etter nyttår ble det kjent at Lasse Hjorthen solgte 25 prosent av FlyAway Tours til Casa
Størstedelen av Casa La Perlas omsetning kommer fra såkalt Âfractional ownership fra hus og leiligheter i Orlando. Dette er også en av de viktigste destinasjonene for FlyAway.
– Sånn som jeg ser det får vi med dette tre salgskanaler. Vi hadde tidligere direkte salg og salg gjennom byråer, og får nå også salg gjennom Casa
Han fortsetter selv som markedssjef for firmaet som beholder FlyAway-navnet.
Trengte kapital
Lasse Hjorthen legger heller ikke skjul på at kapital var kjærkomment og nødvendig for selskapet.
– Rundt juletider var det helt klart at vi trengte kapitalinnsprøyting. Jeg tok selv initiativet om salg av 25 prosent til Casa
Og tallene for 2008 ser bra ut så langt, tross en liten nedgang i omsetningen. Direktesalget har økt vesentlig, noe som selvsagt er mer lønnsomt enn salg gjennom byråer. Men markedet blir trangere, og Hjorthen spår oppkjøp og konkurser i tiden som kommer.
Les hele intervjuet med Lasse Hjorthen og Casa