Lillehammers nye visuelle profil ble lansert med brask og bram nylig. Kjendisen Arne Hjeltnes dro opp stemningen under presentasjonen. Han er også leder av kommunikasjonsbyrået Creuna, som har arbeidet med merkevareplattformen siden i høst.
 Det er nå arbeidet starter, men vi har hele veien hatt god og bred forankring både i det offentlige, reiselivet og det private næringslivet. Videre er konseptet så fleksibelt at alle kan bruke det uten å utslette seg selv, hevder Marit Lien som er prosjektansvarlig for merkevareprosjektet i Lillehammer Turist.
Hun innrømmer at Lillehammer har ligger litt i dvale etter OL og trengte en ny vitamininnsprøyting for å heve energinivået og samle regionen.
Kommunikasjonskonseptet består av to Âslidere som beskriver en situasjon, et produkt, en tjeneste eller en tilstand. Den enkelte bedrift eller destinasjon står fritt i sin bruk av ord over sliderne og konseptet blir dermed fleksibelt.
Det tilhørende slagordet lyder ÂOpplevelser. Slik du vil ha dem.Â
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 16.02.2010 klokken 15.45