Det er den internasjonale organisasjonen som samler mer enn en halv million forretnings- og fritidsreisende, FlyerTalks, som står bak kåringen.
Hertz skiller seg ut blant mer enn hundre ulike lojalitetsprogrammer.
– Dette er selvsagt en stor anerkjennelse for Hertz og vårt program, sier administrerende direktør Trygve Simonsen i Hertz Norge.
Ifølge Simonsen er FlyerTalk godt kjent i markedet, ikke minst i USA og Europa, og med den forestående sommeren i tankene tror han prisen vil kunne bidra til økt oppmerksomhet rundt selskapet.
I tillegg til lojalitetsprogrammet er god tilgjengelighet og brukervennlige tekniske løsninger viktige satsingsområder for Hertz i Norge.
– Vi skal være over alt i Norge hvor noen kan tenkes å ha behov for leiebil, sier Simonsen.
Hertz har en klar ambisjon om å lede utviklingen innenfor ny teknologi, høyere sertifiseringskrav og økt biltetthet for å sikre fortsatt vekst.
– Vi jobber med nye leiekonsepter i sentrum av de største byene, og skal vokse videre og forsterke oss på blant annet varetransport og langtidsleie, sier han.