Det har vært en god utvikling på Vestlandet samt mellom Oslo og Kiel. Den negative trenden på de korte rutene fra Kristiansand og Larvik til Danmark er snudd, mens trafikken til Sverige er omtrent utforandret i forhold til sommeren i fjor. Totalt økte antall passasjerer i sommermånedene med to prosent sammenliknet med fjorårets sommer.
– Vi er tilfredse med sommertrafikken og viser at Color Line er en viktig samarbeidspartner med reiselivsnæringen på land, sier konserndirektør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Color Line, Helge Otto Mathisen. Color Line er midt inne i en omfattende flåtefornyelse for å møte den fremtidige veksten innen selskapets to hovedmarkeder – cruise og transport. 15. september er det dåp og jomfrutur med Color Lines nye flaggskip, M/S Color Magic. I begynnelsen av januar er det dåp av Super Speed 1 i Kristiansand og i mai settes SuperSpeed 2 inn i ruten Larvik – Hirtshals.
– Sommertrafikken bekrefter behovet for ny, og mer effektiv og attraktiv tonnasje i den viktige fergetrafikken mellom Norge og Kontinentet. Color Line forventer vekst både innenfor cruisemarkedet og innen transport. Med en visjon og en ambisjon om å bli Europas ledende rederi innen cruise og transport, investerer Color Line fra 2004 til 2008 ca. NOK 7.500 millioner i fire nye skip og havner for å tilpasse seg fremtidens passasjer- og fraktmarkeder.
Selv om sommeren har vært god, forventer Color Line et svakere økonomisk resultat for 2007 enn for 2006, primært grunnet driftsforstyrrelser første halvår og oppstartkostnader av engangskarakter i forbindelse med levering av nye skip.