Finanskrise eller ei, nordmenn vil ut og reise. Men selv om reisen gjerne går til kjente reisemål, endres måten reisen kjøpes på. Den HRG Nordiceide Reisebyråkjeden Bennett Ferie tilpasser seg det nye kjøpsmønsteret.
Kundenes forventninger om spisskompetanse er stadig høyere. Kundene kan enkelt via internett finne ut mye om et hvilket som helst reisemål. Når de ringer reisebyrået så er det for å få vite mer.
– Vår strategi er å utvikle spesialister i tillegg til å ha et jevnt, høyt kompetansenivå på alle våre ferieselgere. Spesialistene er spredt rundt på de ulike kontorene, men er tilgjengelig for alle kundene i Norge via telefon. Dermed kan vi være både lokale og meget kompetente på de aller fleste reisemål og reisemåter samtidig, sier markedsdirektør Simen A. Johannessen i en pressemelding.
Kundene vil ha alt – overalt. De vil ikke velge mellom internett eller butikk. De vil ha tilgang til begge deler hele tiden, og fortløpende vurdere hva som er best for dem.
– Kundene kommer til et reisebyrå også fordi de forventer at vi kan hjelpe dem med å finne den beste reisen til den beste prisen.
Man må huske at allverdens teknologi ikke kan oppveie for service, omtanke, og kunnskap om kundens behov og ønsker. De som stirrer seg blind på skjermen, billedlig sagt, får aldri lojale kunder, fortsetter Johannessen.