Fergen måtte mandag legges til kai og underlegges inspeksjon etter at 11 korpsmusikanter ble syke.
Ifølge smittevernoverlege i Bergen, Øystein Søbstav, var det tredje gang i løpet av en måned at magevirus rammet passasjerene om bord på båten.
Nå har Fjord Line fått grønt lys fra Sjøfartsdirektoratet og Mattilsynet til å starte opp seilingene igjen, melder NTB.
– Mannskapet har gjort alt som kan gjøres for å hindre nye sykdomstilfeller, sier seksjonsleder Aslaug Sandvin i Mattilsynet.
Trending
- Rekordhøy reiselyst gir Norge større muligheter i Europa
- LOT åpner ny direkterute mellom Tromsø og Warszawa
- TSA investerer milliarder i ny sikkerhetsteknologi – kan endre tre av flypassasjerenes mest kjente rutiner
- Norse utvider Thailand-satsingen fra Norge, Sverige og Storbritannia
- Kim Heiberg slutter i Go Nordic Cruiseline
- Bolt lar ansatte betale tjenestereiser med firmakort
- KLMs nye Airbus A350 får en uvanlig start – business class holdes stengt
- Flere selskaper bruker forretningsreiser for å tiltrekke og beholde ansatte