Det ble registrert 13 % flere hotellbestillinger enn uken før påske, mens det totale antallet sidevisninger er ganske likt før og etter påske, rundt 2,7 millioner.
 Dette er en markant økning. Det tyder på at ferien har trigget lysten på mer ferie. Kanskje sommerferien har vært et samtaleemne, sier Berge, og fortsetter:  Men også dette vitner om stor interesse, spesielt med tanke på at tiden før påske er høysesong for bestillinger av nettopp påskeferie. Nordmenn er tydeligvis like ivrige etter ferien, siden antall sidevisninger holder seg stabilt.
FINN sin samarbeidspartner Apollo kan bekrefte funnene.
 Vi merker et rush av bestillinger etter hovedferiene. Når folk har fri har de mer tid til å snakke sammen og planlegge neste ferie, sier Barbro Mosseng, markedssjef i Apollo. Deres tall viser at vi raskt gjør alvor av planene. De to første ukene etter påsken har 10% av alle sommerreisene gått unna, noe som er et høyt tall ifølge Mosseng. Høydepunktet er riktignok rett etter juleferien. I januar selges rundt 20% av alle sommerreisene.