Utforsker vekst utenfor Europa
Sebastian Ebel understreket at selv om TUI fortsatt har hovedfokus på sine kjernemarkeder i Europa, utforsker selskapet aktivt nye vekstmuligheter i fremvoksende regioner. Denne balanserte strategien gjør det mulig for TUI å bygge videre på sin sterke markedsposisjon samtidig som selskapet utvider sitt fotavtrykk gjennom strategiske partnerskap og målrettede investeringer.
Mer fleksible og personlige reiseopplevelser
En sentral pilar i TUIs vekst er å tilby mer fleksible og personlige reiseopplevelser. Selskapet forbedrer sitt produktutvalg for å gjøre det enklere for kundene å skreddersy sine ferier. Ved å sømløst kombinere fly, hotell og aktiviteter i dynamiske pakkereiser tilpasser TUI seg de stadig skiftende preferansene til dagens reisende og øker kundetilfredsheten.
Ny digital markedsplass for fritidsopplevelser
Kjernen i denne satsingen er utviklingen av en kuratert fritidsmarkedsplass på én samlet plattform, som tilbyr et bredt utvalg nøye utvalgte opplevelser og aktiviteter. Dette gir reisende større valgfrihet og bekvemmelighet i planleggingen av sine reiser. TUI forbedrer også sin IT-plattform for å kunne tilby et enda bredere spekter av fritidsopplevelser. Én viktig satsing er den planlagte relanseringen av cruiseproduktet i Norden.
Nye reisemønstre i det nordiske markedet
Etter pandemien har forbrukernes etterspørsel i fritidsmarkedet beveget seg i retning av større fleksibilitet og komponentbaserte reiser. Blant de nordiske landene er norske kunder de raskeste til å ta i bruk denne trenden. For å møte denne etterspørselen tilbyr TUI både tradisjonelle pakkereiser og dynamiske pakkeløsninger via sin digitale markedsplass. Denne tilnærmingen har allerede ført til en vekst på 30 prosent i dynamiske pakker i Norge i år.
Cruisesegmentet som vekstområde
Cruisesegmentet er et spennende vekstområde. Investeringer i modernisering av flåten og utvidelse av cruiseutvalget har som mål å tiltrekke et bredere og mer mangfoldig publikum. Bærekraft forblir et kjernefokus for TUIs fremtid. Ebel trekker frem flaggskipene Mein Schiff Relax og Mein Schiff 7 som eksempler på TUIs satsing på bærekraftig reise. Mein Schiff 7 er utstyrt med avansert teknologi som reduserer miljøpåvirkningen, inkludert moderne rensesystemer for eksosgass som reduserer svovelutslipp, bruk av lavsvovlet drivstoff, energieffektiv LED-belysning og optimalisert skrogdesign som senker drivstofforbruket.
Teknologi som motor for videre vekst
Teknologi og digital innovasjon er avgjørende drivkrefter for TUIs vekst. Ebel viste til pågående investeringer i kunstig intelligens og forbedret dataintegrasjon med hotell og flyselskappartnere. Disse innovasjonene bidrar til å effektivisere driften, forbedre kundeservicen og skape en smidigere bestillingsopplevelse.