Transaksjonen vil bli finansiert gjennom en kombinasjon av aksjer og kontanter, og forventes å bli fullført i andre halvdel av 2024, forutsatt at vanlige avslutningsbetingelser blir oppfylt, inkludert mottak av visse regulatoriske godkjenninger.
Etter at oppkjøpet er gjennomført, vil CWT-kunder ha tilgang til Amex GBTs proprietære programvare og tjenester for reiser og utgifter, inkludert Neo1, Neo og Egencia, i tillegg til Select, som muliggjør integrasjon med ledende teknologipartnere. Kunder vil ha tilgang til den bredeste porteføljen av profesjonelle tjenester, inkludert møter og arrangementer, rådgivning og bærekraftløsninger, og Amex GBTs markedsplass vil tilby tilgang til det mest omfattende og konkurransedyktige innholdet i bransjen.
CWTs CEO, Patrick Andersen, uttaler: “Å slå oss sammen med Amex GBT hjelper med å akselerere vår visjon om en teknologidrevet fremtid for forretningsreiser, der mennesker og teknologi kombineres for å levere en eksepsjonell kundeopplevelse. Vi har stor tro på verdiskapingen av det sammenslåtte selskapet.”