American Express GBT kjøper Egencia

Egencia er Expedia Group’s forretningsreisebyrå. Oppkjøpet innebærer at Expedia Group blir aksjonær i GBT med den hensikt å inngå et langsiktig strategisk og kommersielt samarbeid.

0

Avtalen innebærer at Egencia, verdens ledende digitale forretningsreisebyrå, i fremtiden vil inngå i GBT-familien. GBT vil fortsette å investere i merkevaren Egencia, deres ansatte, og teknologien.

– Vår strategi er å gi kundene de beste løsningene ved å samle de to selskapene og alle ansatte i ett selskap. Vi ønsker Egencia, som har reiseindustriens ledende digitale forretningsreiseplattform, velkommen til oss, sier Paul Abbott, administrerende direktør for GBT.

– Egencia vil styrke GBTs komplementære teknologi, organisatoriske kapasitet og ikke minst våre markedsledende produkter og tjenester. Dette vil skape nye muligheter for både internasjonale- og nasjonale kunder uavhengig av størrelse, våre gode leverandører og ikke minst de talenfulle ansatte i begge selskapene.

Sammen vil GBT og Egencia tilby teknologi og kundeløsninger for alle forretningsreise-kunder. Med dette oppkjøpet vil Egencia sammen med GBTs Supply MarketPlace, en av verdens mest omfattende innholdsdatabaser for forretningsreisende,  gi  kundene flere valgmuligheter og leverandører får tilgang til en enda større kundebase.

Ved å kombinere Egencias teknologiplattform og GBTs Neo Technology Group vil man ytterligere forsterke teknologien når de nå skal videreutvikle  løsningene for fremtidens forretningsreisende.

Vi er begeistret over dette potensielle oppkjøpet og hva GBT og Egencia kan oppnå sammen, mens Expedia Group søker å forenkle vår forretningsmodell og være markedsleder innen alle reiseområder. Kombinasjonen av GBTs verdensledende løsninger og Egencias teknologi og våre fantastiske ansatte, vil vi ytterligere forsterke vår rolle som verdens ledende forretningsreisebyrå for våre kunder og leverandører, sier President for Expedias Business Serices, Ariane Gorin.

– Samtidig vil en utvidet og langsiktig leveringsavtale innen innkvartering mellom Expedia Partner Solutions (EPS) og GBTs Supply MarketPlace ytterligere forsterke Expedia Groups mål om å tilby løsninger som tilfredsstiller våre kunder og deres forretningsreisendes behov.“

– Expedia Group har stor tro på at forretningsreise markedet vil ta seg opp igjen. Vi ser frem til et potensielt eierskap i GBT og en langsiktig avtale om å utvikle Egencia og GBT i fremtiden, slik vi idag gjør det for tusenvis av andre selskaper, legger Gorin til.

Den foreslåtte avtalen skal legges frem for Expedia Group, Egencia og deres ansatte representanter. Det kreves også nødvendige godkjenninger fra offentlige myndigheter.

Share.

About Author

Comments are closed.