2024 har vært et år preget av vekst og utvikling for De Historiske. Salget gjennom
egne bookingkanaler har økt med 4,2%, samtidig som de har investert i ny teknologi
og styrket sin fellesadministrasjon med spesialister. Målet er å
videreutvikle og støtte lokale reiselivsbedrifter, sikre verdiskaping i regionene og
skape unike opplevelser for gjestene. Bookingen for 2025 er svært lovende og
med spesielt stor vekst fra det internasjonale markedet.
De Historiske er desentralisert, men med sterk kompetanse sentralt som tar ut
synergier til stor fordel for alle medlemmene i Norge. De Historiske er og skal være et
kvalitetsmerke – et løfte om en helt bestemt opplevelseskvalitet for alle gjester som
besøker medlemmene. For å definere dette har de de siste 18 årene utviklet en
kvalitetsstandard for ”Historisk Kvalitet”. Responsen fra kvalitetssøkende målgrupper,
både fra et sterkt gjenkjøpende hjemmemarked viser at gruppens fokus på kvalitet gir
resultater.
For å bli medlem av De Historiske kreves det testing i henhold til deres standard for
»Historisk Kvalitet», samt sterke referanser fra markedet. Disse kvalitetskriteriene gjør
også at de kan posisjonere De Historiske som «Noe av det beste Norge har å by på», heter det i en pressemelding fra selskapet.
I 2024 mottok De Historiske 33 søknader om medlemskap, noe som bekrefter gruppens ledende
posisjon innenfor sitt segment i Norge.
De Historiske ønsker følgende nye medlemmer velkommen:
– Charmante Skostredet Hotell i Bergen,
– Tyssedal Hotell
– Hotel Bondeheimen, Oslo
– Nevlunghavn Gjestgiveri
– Grand Hotel Flekkefjord
– Finnskogtoppen Spa og Velværehotell
– Skrivergaarden
– Singerheimen
– Sjøbua Restaurant, Ålesund
– Vino Bar, Ålesund
De Historiske Hotel & Spisesteder skal oppleves som de ubestridelig beste
representanter for godt vertskap innenfor en historisk ramme i Norge – blant sine
kunder, markeder og innen reiselivsbransjen.