Gjensidige er Norges største forsikringsselskap. I høst har Gjensidige forhandlet en ny avtale om hvem som skal få levere erstatningsbiler til deres kunder.
– Tilgjengelighet over hele landet, sterkt fokus på bærekraft og gode digitale løsninger, er viktige kriterier når vi skulle velge samarbeidspartner, forteller innkjøpssjef Vegard Holand i Gjensidige.
Hertz har Norges største leiebilflåte, herunder også Norges største elbilpark. Selskapet har over 12 000 biler og mange hundre aksesspunkter fordelt på Hertz lokasjoner, døgnåpne smartkiosker og skadeverksteder over hele landet.
Fornyet tillit
Gjensidige har hatt Hertz som samarbeidspartner i over 38 år. Likevel var det ikke gitt at de skulle få fornyet tillit.
– Selv etter mange års samarbeid opplever vi Hertz som nytenkende og ansvarsfulle. Det gjelder både når det kommer til å sette bærekraft høyt på agendaen og ta i bruk nye teknologiske løsninger. Det viktigste for oss er at kundene får en god opplevelse når behovet for erstatningsbil melder seg. Med Hertz vet vi at kundene våre er i trygge henger, sier innkjøpssjef Øystein Mjåland i Gjensidige.
Fokus på tilgjengelighet og kundeopplevelse
Hertz er lykkelige for å kunne forlenge avtalen med forsikringsselskapet.
– Vi er stolte av få fornyet tillit hos Gjensidige. Vi jobber hver dag for å møte endringene i bransjen, og sørge for at vi er best. Etter å ha samarbeidet med Gjensidige tett gjennom flere år, er vi blitt godt kjent med deres behov. Kundene som trenger erstatningsbil vil få et enda bedre tilbud fremover, sier Ole Eyvind Schiøll, ansvarlig for erstatningsbil i Hertz.