MyCruise satser i Norge

MyCruise utvider sin satsing på Norge og har inngått en konsulentavtale med tidligere Head of Sales i for Royal Caribbean Group i Norden, Simen Opsahl, som strategisk rådgiver for den norske satsingen.

0

– Vi har stor tro på at det nordiske cruisemarkedet vil komme sterkt tilbake, så snart vi ser en ende på pandemien. Nordmenn cruiser mest av alle i Skandinavia, så vi ønsker å posisjonere oss enda bedre i dette viktige markedet fremover, sier direktør Claus Jensen.

– Til å lede dette arbeidet har vi fått med oss Simen Opsahl. Han har mer enn 20 års erfaring innen internasjonalt reiseliv og har de siste 12 årene jobbet i Royal Caribbean-gruppen med det nordiske salgsansvaret for anerkjente varemerker som Royal Caribbean International, Celebrity Cruises og Azamara. Vi er veldig glade for å få Simen med på laget til MyCruise, sier salgsdirektør Nicki Olsen.

– Vi vet at Nordmenn booker de fleste av sine ferier online og med våre løsninger, hvor du både kan booke online 24/7 eller snakke med en norsktalende reisekonsulent, vil vi kunne tilby kundene de beste og mest oppdaterte løsninger i markedet, sier Olsen.

– Vi har avtaler med alle de store rederiene og vi vil om kort tid også lansere «Exclusive by MyCruise» i det norske markedet, med fokus på mindre, mer eksklusive rederier, som vi vet mange nordmenn elsker å reise med.

– Simen vil i første omgang gjøre de analyser som er nødvendige for at vi skal få best mulig overblikk over det norske markedet, så vi fremover kan gjøre de riktige valgene, skape tillit og kjennskap i markedet og øke salget. På sikt er målet å ha en egen avdeling plassert i Norge, sier direktør Claus Jensen

– Jeg har stor tro på cruisemarkedet fremover, sier Simen Opsahl.

– Covid-19 har endret mye for alle aktører i bransjen både nasjonalt og internasjonalt. Mange har dessverre måtte stenge og andre har de fleste ansatte i permisjon – forhåpentligvis er dette forbigående. Samtidig gir også dette bransjen en mulighet til å re-kalibrere og se nye muligheter. Jeg gleder meg til å se på hva vi kan få til med MyCruise i Norge fremover – hvem vet, gitt alle tiltak som rederiene har på plass for at et cruise skal oppleves trygt, avslappende og innholdsrikt, så kan cruise bli en vinner i konkurransen om å vinne feriegjesten tilbake når Covid-19 er under kontroll, avslutter han.

Share.

About Author

Comments are closed.

Translate »