Celebrity Cruises lanserer ny merkevareprofil

Cruisemerkets kampanje under slagordet «Journey Safe, Journey WonderFULL» vil fokusere på den komplette opplevelsen man får på reise med Celebrity Cruises.

0

Den globale kampanjen er en del av et større initiativ for å fokusere på manglende mangfold innen reiselivsmarkedsføring – og for å ta et oppgjør med klisjeer og stereotyper som eksisterer om cruise.

Celebrity Cruises har nettopp lansert en global markedsføringskampanje på flere millioner dollar for å vekke reiselysten hos forbrukere. Med slagordet «Journey Safe, Journey WonderFULL» fokuserer kampanjen på fordelene ved å utforske verden fra et Celebrity-skip. Kampanjefilmene fokuserer på å vise hvordan reiser åpner verden for en lang rekke mennesker.

Kampanjefilmen begynner med spørsmålet «Hvor mange opplevelser har vi savnet?», før seeren blir tatt med på en reise gjennom opplevelser og fasiliteter som man kanskje ikke umiddelbart forbinder med cruise. Dette støttes av en remiks av Louis Armstrongs ikoniske «What a Wonderful World».

Filmen minner oss også på om at det i dag er nye hensyn å ta når det gjelder sikkerhet og helse når man reiser, og at dette er noe Celebrity Cruises tar på alvor. Som mange andre selskaper i reiselivsnæringen stoppet Celebrity Cruises driften i mars 2020. Etter nesten 16 måneder var selskapet det første cruiseselskapet som seilte med gjester fra Nord-Amerika, og siden juni er over halvparten av flåten tilbake på vannet. I dag må alle ansatte og gjester ombord på et Celebrity Cruises-skip være fullstendig vaksinert.

– Det tok en pandemi, der vi bokstavelig talt ble avskåret fra hverandre og fra verden, for å innse hvor sterkt og meningsfullt det er å reise. Det er ikke bare å ta ferie. Gjennom å reise kan man fylle hjerte og sinn med nye mennesker, nye opplevelser og en ny forståelse av både oss selv og verden rundt oss. Og som det første cruiseselskapet som kom i drift igjen, så vi en mulighet ikke bare for å komme tilbake, men for å gjenoppstå. Den nye kampanjen stiller spørsmålet «Er det ikke på tide?», og med tiden og innsatsen vi har lagt ned i våre nye sikkerhets- og helsetiltak, synes vi det er på tide. Det er på tide å se verden og hverandre igjen, sier Lisa Lutoff-Perlo, President & CEO i Celebrity Cruises.

Kampanjen lanseres digitalt på flere europeiske markeder og på Celebrity Cruises’ hjemmeside. I Skandinavia har en digital markedsføringsstrategi blitt implementert på YouTube og Facebook.

Den 60 sekunder lange kampanjefilmen som ønsker å ta oppgjør med de mange stereotypene og klisjeene rundt cruisereiser, kan ses her: www.youtube.com/watch?v=uQet84z_quE

Det vil også være nytt materiale tilgjengelig for reisebyråer på Celebrity Central her: www.celebritycentral.no

– Kampanjen skal inspirere reisende til å gjenoppdage ønsket om å reise og få kontakt med verden rundt seg. Vi kan se på den vellykkede mottakelsen av Celebrity Apex, som er tilbake i Hellas, at kundene våre er klare til å reise. Kampanjen er også et signal til våre hardtarbeidende partnere om investeringer og støtte, slik at vi kan komme sterkere tilbake sammen, sier Jo Rzymowska, Vice President and Managing Director EMEA hos Celebrity Cruises.

Kampanjen er også starten på en oppdatering av merkevaren, som blant annet inkluderer en overhaling av Celebrity Cruises’ tilstedeværelse på sosiale medier og en omstart av Instagram-profilen @CelebrityCruises.

Share.

About Author

Comments are closed.