Hvorfor deltar dere som utstiller på TravelMatch i Oslo?
– For oss i Bralux Travel er TravelMatch et selvsagt arrangement. Det gir oss en verdifull mulighet til å møte eksisterende kunder igjen, samtidig som vi knytter nye kontakter og bygger relasjoner. Vi er spesielt glade for å kunne løfte frem våre partnere i PLUS DMC Group og vise frem våre fantastiske destinasjoner. Bralux Travel har i mange år hatt et sterkt fokus på det norske markedet, og TravelMatch er en viktig arena for å styrke denne satsingen. Norge er et svært viktig marked for oss, og vi ser frem til å fortsette å utvikle samarbeidet med norske aktører innen reiseliv.
Hvem ønsker du helst å møte på TravelMatch i Oslo?
– Vi møter gjerne reisebyråer og eventbyråer som ønsker skreddersydde arrangementer – alt fra små, intime grupper til store konferanser og gallamiddager. TravelMatch gir oss en unik mulighet til å komme i dialog med aktører som er på jakt etter programmer som tilbyr noe mer enn det vanlige – opplevelser som er autentiske, overraskende og tilpasset kundens behov. Vi ønsker å møte byråer som er interessert i å utforske nye steder og konsepter i våre destinasjoner.
Hvor mange ganger har du vært med på dette arrangementet i Oslo tidligere?
– Bralux Travel har vært med hvert år siden 2014 og fra 2022 som partner i PLUS DMC Group. For oss er TravelMatch den viktigste workshopen for vår bransje i hele Norden.
Hvorfor bør man booke møte og møte dere – har dere noen nyhet å fortelle?
– Vi hos Bralux Travel har mye nytt når det gjelder hoteller, konferanseløsninger, morsomme aktiviteter og lokale opplevelser. Sammen med våre 8 andre partnere i PLUS DMC Group dekker vi totalt 14 interessante land i Europa – tenk på Tsjekkia, Italia, Hellas og Østerrike i tillegg til våre land: Nederland, Belgia og Luxemburg.
Hvilken trend i reiselivsbransjen synes du er mest spennende akkurat nå?
– Våre kunder vil gjerne ha spennende opplevelser på mindre kjente steder. Konferanser og kick-offer skal helst ha elementer som gjør at man vil huske dem lenge. Det gir oss rom for kreativitet og mulighet til å utvikle nye ideer på et bærekraftig vis.
Hva håper du å få med deg hjem etter workshopen – ut over visittkort?
– Følelsen av at vi har kunnet formidle hvilke flotte opplevelser man kan ha innen en liten radius fra Schiphol-flyplassen i Amsterdam eller Zaventem i Belgia.
Hvis du fikk invitere hele bransjen til en destinasjon – hvor skulle vi dra og hvorfor?
– Amsterdam er destinasjonen som alltid overrasker og som man gjerne kan besøke gang på gang! Byen er en ledende MICE-destinasjon med sterke bærekraftsreferanser og utmerkede forbindelser til Norge og resten av Norden. Ellers må jeg si at vi i PLUS-verdenen har svært mange interessante reisemål.
Hvis arrangementet bare hadde én hashtag – hvilken skulle det være?
_ #TravelMatch2026
Hva er den største endringen du ser i hvordan folk reiser i dag sammenlignet med for fem år siden?
– For fem år siden var vi nedstengt i forbindelse med COVID, og da det var slutt, så vi et enormt behov for å møtes igjen og å reise ut. For oss som driver med MICE og Incentives har det betydd et større fokus på unike opplevelser og nye reisemål. Det er godt å se at det er et stort behov for vår lokalkunnskap og våre tjenester som DMC.
