Som kjøper finner du allerede vel 150 aktører på selgerlisten, som alle kan gi deg nyttig informasjon, gode forslag og faktisk også bli dine fremtidige samarbeidspartnere. For å få tilgang til informasjonen disse har lagt ut i databasen, må du også være registrert. Og om 3-4 uker åpnes det opp for møteforespørsler og matchmaking. Og i mellomtiden kan du også trekke «vinnerloddet» incentive-kampanjen.
– Men da må du selvsagt være registrert! Så det er ikke bare prosjektledelsen som bør #svinge seg#» nå, fremholder Arne Sundt-Bjerck.
Et stort spekter av selgere og leverandører
Som alltid er TravelMatch en ettertraktet arena for mange, og det er derfor allerede fullboket, selv om noen få har fått aksept for å registrere seg online litt senere. Likevel er det allerede nå et bredt spekter av aktører fra store deler av verden, selv om Europa naturlig nok er i overvekt. Her finner du internasjonale flyselskaper, fergerederier, hotellaktører, nasjonale og regionale turistkontorer, og ikke minst et betydelig antall av DMC´s / incoming-agenter. Noen har vært her mange ganger allerede og er kjent for mange av dere, mens andre er nye og relativt ukjente i det norske markedet. Og det er for lengst en venteliste av selskaper som ønsker å delta, men som det foreløpig ikke er plass til. Og denne gangen er det Polen som er «Destination of the Year», noe som sikkert vil merkes.
Effektiv arena for utgående trafikk
– Ikke noe annet sted er det mulig å snakke med så mange potensielle samarbeidspartnere på så kort tid, fremholder prosjektleder Arne Sundt-Bjerck, som fremhever at TravelMatch fremstår som en særdeles effektiv arena for alle som vil ha informasjon, inspirasjon, råd og gode tilbud, eller som kanskje er ute etter en mer omfattende samarbeidsavtale.
– Etter å ha vært gjennomført 12 ganger tidligere er TravelMatch godt innarbeidet, og det er følgelig det klart største og viktigste arrangementet for alle som jobber med reiser ut av Norge, fortsetter Sundt-Bjerck.
– Dette gjelder for alle som jobber innen reisebyråer, turoperatører og eventselskaper, nær sagt uansett hva slags stilling man har, og uavhengig av om du er en erfaren reisekonsulent eller en nyansatt i bransjen. For å knytte nettverk og opprettholde kontakter med kolleger fra inn- og utland, er dette en unik mulighet, og for kjøpere er det ingen kostnader ved å delta.
Hyggelige reisepremier
Sundt-Bjerck og teamet bak TravelMatch har enda et kort i ermet.
– Når du registrerer deg som kjøper på TravelMatch 2024 innen den 15. november, og ellers oppfyller de enkle kriteriene for kampanjen, deltar du i trekningen av spennende reisepremier. Det omfatter hyggelige reiser til andre land og steder med selskaper som Air Baltic, Atlantic Airways (også med hotell), Croatia Airlines, Ethiopian Airlines, Iberia, Loganair og Turkish Airlines. Trekningen finner sted under TravelMatch arrangementet i januar, og en hyggelig gevinst kommer i tillegg til den gevinsten det er å delta på dette sammen med en rekke kolleger og partnere i bransjen, påpeker Sundt-Bjerck.
– De som har deltatt på TravelMatch tidligere vet hvilke fordeler dette arrangementet gir, og derfor ser vi mange som kommer tilbake hvert år også blant kjøperne, konstaterer prosjektlederen.
– Kanskje er du en av dem, eller kanskje du vurderer dette for første gang? Uansett er registreringen på nett via websiden www.travelmatch.no nøkkelen til suksess. Som registrert deltager, og bare da, får du tilgang til databasen, muligheten for å vinne premier, tilgang til å forhåndsbooke møter, og ikke minst tilgang til alle deler av selve arrangement i januar, alt uten å måtte betale en krone, avslutter Arne Sundt-Bjerck.