Det melder Peter Fankhauser, konsernsjef for Thomas Cook og Henri Giscard d’ Estaing, styreleder og konsernsjef i Club Méditerranée.
Partnerskapet forsterker det nåværende samarbeidet mellom selskapene og vil fokusere på felles markedsføringsaktiviteter og muligheten for felles feriereiser til nære og fjerne destinasjoner.
Det strategiske partnerskapet bygger på Club Meds nåværende samarbeid med Thomas Cook i Frankrike og har som mål å oppnå en årlig salgsinntekt av Club Med-reiser gjennom Thomas Cook på 100 millioner euro i 2018, noe som tilsvarer en vekst på 60 prosent. Målet med samarbeidet er å kapre nye kunder i Norge og Norden gjennom Ving og gjennom Vings søsterselskap i Storbritannia, Tyskland, Russland, Belgia, Nederland, Polen, Tsjekkia og Ungarn.
Ved å få tilgang på Thomas Cook sine salgskanaler på de europeiske markedene vil Club Med forsterke veksten i Europa. Avtalen er helt i tråd med Club Meds internasjonale utviklingsstrategi og viser igjen selskapets styrke når det kommer til salg, produktkunnskap og dekningen av såkalte ”high potential premium locations”.
– Jeg er glad for å kunne presentere vårt nye partnerskap i dag. Det vil styrke det samarbeidet vi har hatt i Frankrike i mange år. Samarbeidet har som mål å generere sterk salgsvekst i de europeiske landene hvor Thomas Cook er aktiv. Dette er en mulighet for oss begge, sier Henri Giscard d’Estaing, konsernsjef og styreleder i Club Méditerranée.
– Vi er veldig entusiastiske for de mulighetene dette samarbeidet fører med seg. Begge selskapene har en lang og stolt historie i reisebransjen og vi ser nå frem til å sammen kunne tilby feriereiser av høy kvallitet til en enda bredere kundebase i Europa, sier Peter Fankhauser, konsernsjef i Thomas Cook.