Under lanseringen lovet Sterling ytterligere satsing på Flesland, med flere ruter både innenlands og utenlands, men i stedet forlater selskapet nå flyplassen.
– Prisdumpingen fra SAS gjorde det i praksis umulig å drive ruten lønnsomt, sier Sterlings informasjonsdirektør Rulle Grabow Westergaard til Aftenposten.
SAS derimot hevder at de ikke har dumpet prisene, og forklarer de lavere prisene med økt kapasitet i form av flere avganger og større fly. Dette som følge av at man måtte bruke innleide – og større, fly etter at hele Dash 8 Q 400flåten ble satt på bakken.
Trending
- SAS melder om økt interesse og kapasitet i forbindelse med fotball VM
- Norway’s best Group utvider porteføljen med Narvikfjellet og Polar Park
- Nord-Norge topper verdiskaping per innbygger
- USA foreslår kraftig utvidelse av persondata innsamling gjennom ESTA
- Nytt samlet destinasjonsselskap i Møre og Romsdal
- Emirates lanserer Asia-pass
- Amazon mot Perplexity: Rettstvisten kan få konsekvenser for reiselivsbransjen
- Nytt Travel News ute nå!