Både den europeiske og den amerikanske luftfartsadministrasjonen har gitt grønt lys for at flyet kan bruke rullebaner på 45 meters bredde etter prøver på flyplasser rundt om i verden.
Flyet har gjennomført en rekke testflyginger til over 40 flyplasser, blant annet Paris, Frankfurt, New York, Los Angeles og Sydney. Alle flyplassene har måttet investere millioner for å kunne ta imot det enorme flyet.
Airbus A-380 blir tatt i bruk til kommersielle flyginger av Singapore Airlines i oktober, etter en forsinkelse på over et år. Hittil har Airbus fått 165 bestillinger på kjempeflyet.
Trending
- Norge som reisemål mister verdier: reiselivsbransjen svarer på PWC-rapport
- NBTA presenterte nytt innholdssamarbeid med Travel News
- Aer Lingus starter flyvninger mellom Dublin og Oslo
- Økning i norsk turisme til Frankrike
- Avinor melder om fortsatt vekst – våre naboer gjør det bedre
- Risk Outlook 2026 – en rapport om reiser og sikkerhet
- LOT Polish Airlines åpner to nye ruter fra Norge til Gdansk
- TUI med rekordresultat