Amadeus og Etraveli Group har blitt enige om et felles strategisk initiativ som vil muliggjøre kjøp og distribusjon av utvalgt innhold fra Etraveli Group via Amadeus Travel Platform. Dette omfatter også «virtual interlining»-innhold fra Etraveli Groups datterselskap TripStack.
Amadeus vil dermed tilby en one-stop-shop for reiseselgere hvor de får tilgang til enda mer sofistikert og diversifisert innhold for å oppfylle de stadig høyere kravene fra dagens reisende. Dette nye initiativet er en konsekvens av et utvidet distribusjonssamarbeid mellom Amadeus og Etraveli Group, en ledende global leverandør av flyreiseteknologi som driver Booking.com-flyvninger og har egne varemerker som Mytrip, GoToGate og Flight Network.
For Etraveli Group betyr det også at de utvider ytterligere sitt nåværende bruk av Amadeus som sin primære kilde til NDC-innhold.
– Vi er glade for å kunne samarbeide med Amadeus som vår foretrukne teknologipartner. Dette langsiktige samarbeidet skaper betydelig verdi for begge parter, og når vi nå skal jobbe for å øke markedsandelen vår i de kommende årene, mener vi at Amadeus som teknologiinnovatør har den målestokken, ambisjonen og kapasiteten som kreves for å levere de løsningene vi trenger. I tillegg vil innholdsinitiativet, som vil gi Amadeus nytt og unikt innhold fra flyselskapene, være det perfekte verktøyet for å imøtekomme de reisendes’ økende krav og samtidig øke salgspotensialet for reiseselgerne, sier Mathias Hedlund, administrerende direktør i Etraveli Group.
I henhold til den fornyede avtalen vil Etraveli Group fortsette å implementere en rekke av Amadeus’ løsninger for å forbedre søke- og servicefunksjonene for å gi de reisende en bedre totalopplevelse.
– Amadeus fortsetter å styrke sin ledende posisjon som distributør av innhold til det globale OTA-markedet gjennom en rekke viktige partnerskap. I dag er vi stolte over å utvide samarbeidet med Etraveli Group, som også omfatter både kjøp av innhold og utrulling av NDC-basert innhold. Dette er en reell bekreftelse på vårt mål om å skape en uovertruffen markedsplass der reiseselgere enkelt kan koble seg til det mest omfattende innholdet fra hele reiseøkosystemet og tilby eksepsjonelle valgmuligheter for de reisende, sier Sam Abdou, Executive Vice President Global Sales Airline IT, Distribution and Global Online Travel Agencies, Amadeus.