I går ble listen over Norges beste arbeidsplasser offentliggjort, og kun Berg-Hansen var med fra reiselivsbransjen på kåringen. Det er femte året på rad Berg-Hansen figurer på denne prestisjetunge listen, og det var en tydelig fornøyd direktør som nok en gang kunne lese sin bedrifts navn der.
– Jeg er stolt av å lede en arbeidsplass med så mange engasjerte medarbeidere som hver dag bidrar til et godt arbeidsmiljø, sier administrerende direktør i Berg-Hansen, Per Arne Villadsen.
Microsoft, Finn.no og Steria endte på toppen av kategorien for store bedrifter, mens Berg-Hansen var å finne to plasseringer lenger ned.
– Et av våre hovedmål er å ha bransjens mest fornøyde medarbeidere. Denne kåringen er en god temperaturmåler for oss på om vi er på rett vei, sier HR leder, Wenche W. Larsen.
Larsen mener det er i hovedsak tre ting som skaper en god arbeidsplass og som bidrar til mer effektivitet:
1. Tydelige mål
2. Involvere og inkludere
3. Godt arbeidsmiljø
– Det å sette tydelige mål, slik at alle vet hvor man skal og hva som forventes er helt grunnleggende. Deretter må man involvere og inkludere de ansatte, fordi det skaper mer engasjement, eierskap og bedre resultater. Jeg tror også at et godt arbeidsmiljø handler om mer enn å bare ha det gøy på jobben. Det handler om å skape et miljø hvor man utvikler seg, tørr å feile og kan stole på hverandre. Først da produserer man bedre og jobber mer effektivt, sier Larsen.