Den 8. april går SAS’ jomrutur til San Francisco og i følge Elisabeth Milton Hemmingsen, ansvarlig for Global B2B Sales i SAS, er interessen stor.
– Våre kampanjer mot privatreisemarkedet på denne flyvningen har gått langt bedre enn forventet, og nå starter vi arbeidet mot de forretningsreisende, uttlate hun til travelnews.se.
San Francisco-ruten er den første nye direkteruten til SAS til USA på 20 år. Den gang åpnet de en direkterute til Los Angeles men den ble lagt ned litt etter. I utgangspunktet hadde flyselskapet også planlagt åpning av en direkterute til San Francisco som skulle innvies i 2001, men den ble lagt ned før den startet som følge av terrorangrepet i New York.
SAS valgte San Francisco fremfor Los Angeles og Seattle fordi alliansepartner United er det største flyselskapet på San Franciscos flyplass ( 42 prosent av all trafikk). Dette gir muligheter for smidige forbindelser videre, dessuten er flyplassen viktig for mange amerikanske it-selskap som Apple og Facebook.