Det siste året har hovedkontoret til Best Western Hotels Norway gjennomgått en omorganisering for å styrke fokuset på salg, markedsføring og kvalitet, skriver hotellkjeden i en pressemelding.
Maja Bertheussen (30) fikk i fjor stillingen som Markedssjef i Best Western Hotels Norway. Bertheussen har vært Salgssjef for ferie/fritidsmarkedet i Best Western i 3 år, og har nå hovedansvaret for all sentral markedsføring av de norske Best Western hotellene.
Maja Bertheussen har en Bachelor of Business Administration fra Macquarie University i Sydney, Australia, og en Master of Commerce in Business fra samme universitet. Maja har lang og variert erfaring fra hotellbransjen i Norge og utlandet, blant annet fra Dr. Holms Hotel på Geilo og Madinat Jumeirah Al Qasr Resort i Dubai.
Katrin Siebigteroth (29) ble i fjor ansatt som Kvalitetskontrollør og Opplæringskonsulent i Best Western Hotels Norway. Hun er sertifisert kvalitetskontrollør i Best Western International, og har ansvar for å gjennomføre de årlige kvalitetskontrollene på alle norske Best Western hoteller. I tillegg har hun ansvar for opplæring innen gjestebehandlingsprogrammet I Care, gjesteundersøkelsen Medallia I Care Reflections og bistår hotellene i miljøsertifiseringsprosessen.
Siebigteroth er utdannet ÂHotelfachfrau på Dorint Sporthotel Garmisch-Partenkirchen og Staatliche Berufsfachschule Garmisch-Partenkirchen i Tyskland. Hun flyttet til Norge i 2008, og har arbeidet på First Hotel Grims Grenka i Oslo og Thon Hotel Oslofjord i Sandvika.
Kirsti Vikan Kjøsnes (46) er ansatt som Salgssjef for Best Western Hotels Norway fra februar 2013. Kjøsnes vil ha hovedansvaret for salg mot forretningsmarkedet, kurs og konferanse og reisebyråmarkedet.
Kjøsnes er utdannet innen markedskommunikasjon fra Handelshøyskolen BI, University of Wyoming og Humboldt State University California i USA. Hun har tidligere vært 8 år på Holmenkollen Park Hotell Rica, og har de seneste 15 årene jobbet med salg og markedsføring mot forretningsmarkedet bl.a. i Egmont Hjemmet Mortensen AS og Aller Media AS.