USA har hele 25 millioner aktive golfspillere. Det er noen av disse Innovasjon Norge nå ønsker å lokke til Norge etter avtalen med Pettersen.
– Mange av de golfinteresserte passer godt inn i målgruppen for de vi prøvar å få til å besøke Norge, skriver Innovasjon Norge-direktør Per Arne Tuftin på sin blogg.
Han vektlegger videre at golf og ikke minst Suzann Pettersen er langt større i utlandet enn hjemme.
– Suzann er etter vårt syn for tiden Norges aller største internasjonale idrettsstjerne i en idrett som er stor over hele verden. Suzann spiller det meste av året på LPGA-Touren og er nok mer anerkjent i USA enn hjemme i Norge.
Dog blir det ikke et vanlig markedsføringsoppdrag golfstjernen har gått med på.
– Suzann Pettersen elsker Norge og uttaler at hun er stolt over å kunne jobbe med oss for å få mer fokus på Norge i USA. Hun fremstår også som en utmerket representant for verdiene i merkevaren Norge, skriver Tuftin videre.
Innovasjon Norge skal blant annet bruke Pettersen på kundearrangementer i organisasjonens arbeid mot turoperatører og i forbindelse med pressearrangementer. I tillegg skal hun også presentere sine reisetips i Norge på visitnorway.com.
– Det er første gang vi benytter en kjent person i markedsføringssammenheng internasjonalt og vi har store forventninger til samarbeidet. Vi er stolte over å få med ÂTutta på laget og gleder oss til fortsettelsen og håper på mange seire både på og utenfor golfbanen i 2013.